torstai 1. joulukuuta 2011

Kalenterin luukun aika

Mulle tulee joka vuosi, joulukuun 1. päivä, ylitsepääsemätön tarve alkaa hoilata täysillä erästä vähän tuntemattomampaa joululaulua. Ensimmäisen säkeistön sanat menevät näin:

Aamulla kun heräsin
vielä viluissani kaikki peitot päälle keräsin.
Katsoin ulos huomasin
lunta tuli sittenkin, 
oli päivä ensimmäinen joulukuun!

Kun sen huomasin, kimppuun kalenterin
kävin innoissani, niin kuin joka vuosi ennenkin.
Kalenterin luukun aika,
siinä on se joulun taika,
Joka aamu oottaa uusi salaisuus.

Mielelläni mainitsisin nyt tässä yhteydessä kenen kyseinen kipale on, mutta siitä minulla ei ole minkään sortin tietoa. Lapsena tämäkin laulu on tullut opittua, eikä ystävämme Google suostunut auttamaan visaisen dilemman ratkaisussa.

No niin, mutta siis asiaan! Joulukalenteri kuuluu olennaisena osana minun joulun odotukseeni. Tänä(kin) vuonna joulukalenterinani toimii neljä vuotta sitten ostettu Muumikalenteri, jonka luukut pysyvät vielä joten kuten kiinni. Olen kamala joulukalenterinipo, enkä hyväksy minkälaista joulukalenteria tahansa. Vanhan kalenterin kanssa säästän omia (ja varmaan myös miehen) hermoja marraskuun ostosreissuilla. Koska olen sekä joulu- että joulukalenteri-ihminen, ajattelin että joulukuun ja kalenterikauden kunniaksi myös miun ikioma blogi päivittyisi joulukuussa vähintään 24kertaa, mieluiten kerran päivässä jouluun saakka!


Minkälaisia joulukalentereita teillä on?

1 kommentti:

  1. Entisenä partiolaisena on partiolaisten adventtikalenteri ihan must tässä huushollissa!

    VastaaPoista